Youtube videók
Leírás
Vándortájban egy folyton változó kontinens vár Téged, amit kártyáról kártyára fedezhetsz fel. A kijátszott lapok adják meg az útvonaladat, amit egyszer végigjársz, majd még egyszer visszafelé is, hogy bezsebeld a velük szerzett pontokat. Nyolc fordulód van rá, hogy a legtöbbet kihozd expedíciódból. Utad során találkozol majd a különös helyiekkel, akik küldetésekre kérnek fel, és eldugott szentélyeket is feltársz. Minden felfedezés és szívesség közelebb visz a győzelemhez, ugyanakkor okosan kell beosztanod az erőforrásaidat.
A játék célja:
A játék során 8 kártyát játszotok ki magatok elé meghatározott sorrendben, balról jobbra haladva. Ezek jelképezik a kontinens általatok felfedezett részeit. Mindegyik kártya egy-egy régiót ábrázol, és mindegyiken a sziget csodáinak egy részét és lakosait ismeritek meg. Ők arra fognak kérni, hogy fedezzétek fel számukra a szigetet, meghatározott erőforrásokat keresve.
Minden régió felfedezéséhez meghatározott időre van szükség. Ha gyorsak vagytok, gazdagabb választási lehetőségetek lesz a következő lépés megterezésekor. Azonban ha több időt hagytok magatoknak, szentélyekre bukkanhattok, ezek a rejtekhelyek pedig további hírnevet és bónuszt biztosítanak a számotokra a későbbi felfedezések során.
Az expedíció végén vissza kell utaznotok, és a lakosok minden teljesített kérése után egyre nagyobb lesz a hírnevetek. Ezt jobbról balra haladva kell kiszámolni, azaz a kártyák lehelyezéséhez képest fordított sorrendben.
Játékmenet:
A játék 8 fordulón át tart. Minden forduló három fázisból áll:
Egy régió felfedezése - válasszatok mindannyian egyidejűleg egyet-egyet a kézben tartott kártyáitok közül, és helyezzétek azt képpel lefelé magatok elé.
Szentély felkutatása - akik a legutóbb kijátszott kártyájukhoz képest nagyobb felfedezési idejű kártyát játszottak ki, felkutatnak egy-egy szentélyt.
Felfedezés befejezése - Ebben a fázisban az aktuális forduló 1. fázisában a legkisebb felfedezési idejű kártyát kijátszó játékossal kezdve, növekvő sorrendben következtek egymás után.
Amikor sorra kerülsz, először válassz egy elérhető régiókártyát a játéktér közepéről. Vedd kézbe, hogy újra 3 kártya legyen nálad. Ha az előző fázisban legalább egy szentélykártyát kaptál, válassz közülük egyet.
A játék a 8. fordulójában ne vegyetek el új régiókártyát, hiszen ez a játék utolsó fordulója. Miután mindenki végzett a körével, a játéktér közepén maradt régiókártyát távolítsátok el a játékból. Ezt követően fordítsatok fel a játékosok számánál eggyel több kártyát a régiópakliból a játéktér közepére.
A játék vége:
Fordítsátok meg a régiókártyáitokat egyesével, a legutóbb kijátszott kártyával kezdve, tehát ami a játéktér jobb szélén van. Jobbról balra, az elsőnek kijátszott kártya irányába kell haladni, kártyáról kártyára. Minden régiókártya esetében számoljátok ki, hogy mennyi hírnevet biztosít, figyelembe véve a már felfedett saját régiókártyákat (magát az imént felfedett kártyát is figyelembe véve), illetve a szentélyeket.
Játékosonként összesítsétek a szerzett hírnevet. A legnagyobb hírnévvel rendelkező játékos lesz a győztes!
Fedezzétek fel ezt a csodákkal teli területet! Alula egy különleges kontinens, ahol páratlan egyensúlyban van a vadon, a növények, de még a sziklák is. Alula lakói különböző származásúak, néhányan eleve ott születtek, míg mások egykori utazók, akik a bőséges partokon telepedtek le, miután felfedezték azokat. Ebben a színes társaságban az a közös, hogy mélységesen tisztelik e földet, megfontoltan használják az erőforrásokat, ezáltal biztosítva fenntarthatóságát.
Doboz tartalma:
- 68 régiókártya
- 45 szentélykártya
- 1 pontozótömb
- játékszabály